Beställnings- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Tapegarden (Teippitarha / BOXit & TAPEit, organisationsnummer FI24025173) säljer produkter till privatpersoner och företag i Europa. Vi förbehåller oss alla rättigheter att ändra villkoren och priserna.

Kunder kontaktinformation

Se till att ange ett giltigt e-postmeddelande och ett telefonnummer som kan ta emot textmeddelanden. Vi kommer att kontakta dig om vi behöver ytterligare information eller detaljer om din beställning. Se till att ditt telefonnummer innehåller din landskod (t.ex. +46). Du kommer inte att få några nyhetsbrev eller annonser om du inte beställt vårt nyhetsbrev.

Beställningar

Kontrollera alltid din varukorg i kassan. Innan du bekräftar din beställning kommer du att få upp en sammanställning av varor i varukorgen. Vid den här tiden kan du fortfarande göra ändringar. Du kommer alltid att få en bekräftelse på beställningen till din e-post efter att du beställt något. Om du inte får någon bekräftelse, kontrollera den e-postadress du angav / din skräppostmapp eller kontakta oss på [email protected]

De produkter som ska beställas väljs på webbplatsen genom att lägga dem i varukorgen. När du har checkat ut varorna i varukorgen och betalat för dem i kassan skickas beställningen iväg. Genom att lägga en beställning accepterar du leveransvillkor, produktpriser, leveranskostnader och returpolicy (se nedan). En orderbekräftelse skickas till din e-post. De beställda produkterna och deras priser och skatter visas i orderbekräftelsen. Du kan köpa och beställa utan att registrera dig.

Alla priser inkluderar 24% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser.

Orderhanteringstid

Din beställning kommer att behandlas och skickas (överlämnas till leveransföretag) inom två arbetsdagar. Om vi ​​har några frågor angående din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon. I dessa fall kan handläggningstiden vara längre.

Priser

Alla priser inkluderar moms 24%. Momsbetalning är ett EU-krav.

Betalning

Betalning sker via en säker anslutning på den betrodda betalningsleverantörens sida. Tapegarden-servrar behandlar inga betalningar själva. Tapegarden ber aldrig om bankkontouppgifter, ID eller lösenord via e-post eller telefon.

Konsumentens betalningsmetoder är:

  • Visma Pay (Paybyway Oy. Endast i Finland, Sverige, Danmark, Tyskland och Ryssland)
  • Stripe (Stripe-betalningar, i EU och andra länder): Debet- och kreditkort,
  • Paypal-konto (Paypal, vi rekommenderar att beställningar överstiger 20 €). Vad är Paypal?
  • Kontanter, MobilePay eller kredit- och betalkort vid beställning från vårt lager i Pirkkala, Finland.

Företag och kommunala verksamheter:

Företag och offentliga samhällen i Finland kan få en e-faktura. Vi behöver dina bokföringsuppgifter (OVT, operatör) och finskt momsnummer. E-fakturan inkluderar en extra faktureringsavgift på 5 €.

Betalningsalternativ via Bambora:

Visma Pay (Paybyway Oy, affärs-id FI24865594) är en betaltjänst för vår onlinebutik och kan användas i Finland, Sverige, Tyskland, Danmark och Ryssland. Paybyway Oy är en betaltjänst som är auktoriserad av Finlands Finansinspektion. Betalningsprocessen utförs i Bamboras onlinetjänst. Visma Pay (Paybyway Oy) visas som betalningsmottagare på bankutdraget och på fakturan. Att betala med Visma Pay är säkert. All informationsutbyte sker via säkra anslutningar.

Handeln sker mellan online-kunden och online-butiken. Onlinebutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till handeln.
Läs mer om Visma pay: https://www.visma.fi/vismapay/

Betalningsmetoder: Med Visma Pay kan du betala din beställning via ett internetbankkonto, en digital plånbok, ett betalkort (kredit / debitering), en faktura eller en delbetalning. Följande betalningsmetoder stöds (i Finland): Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, Enterpay Company Invoice, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit- , Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard-betalkort.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har tillåtit onlinebetalningar i inställningarna för MobilePay-applikationen. Betalning via MobilePay sker direkt från det betalkort som är länkat till MobilePay. Om betalningen från det länkade kortet misslyckas kan MobilePay inte användas i onlinebutiken.

Pivo: Villkoren för Pivo finns här: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto faktura och Avbetalning är en finsk tjänst för att på ett säkert och snabbt sätt göra onlineköp. Jousto är till för privatpersoner med en ekonomi utan betalningsanmärkningar. Med Jousto får du 30 dagars tid att betala utan ränta eller kostnader. När du har fått en faktura kan du välja att betala den direkt eller på avbetalning. Du kan betala köpet hos oss i upp till 36 delar, från 9,90 euro/ månad. Kostnaderna för Jousto-delbetalning är 3,90 euro/ månad och 19,90% ränta. Med Jousto kan du betala köp från 30 till 3000 euro. Aurajoki Nordic Oy utfärdar krediten. Läs mer från www.jousto.com.

Kontakta Visma Pay:
Visma Pay, Paybyway Oy (business-id FI24865594)
E-mail: [email protected]
Telephone: +358 9 315 42 037 (workdays 9-17)
Address: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta, Finland

Leveransmetod och pris

Priserna i Finland är här (på finska).

Priser till europeiska länder

Vi säljer endast till europeiska länder just nu.
Brev / Letter: Endast produkter bredd under 27mm och pris under 40€.
Paket / Parcel: Alla produkter.

Land: För mer information om leveranssätt se Postis sida.Brev (Priority, max. 250g or 40€)Paket
Estland, Lettland, Litauen4,50€Paket till baltiska länder: 9€
(fri frakt över 150 €)
DHL Express: 35 €
Tyskland4,50€Global Mail (DPDHL): 9,50 €
Parcel Connect: 12€ (fri frakt över 160 €)
DHL Express: 35 €
Sverige4,50€Parcel connect: 12€
Postnord: 17,50 € (fri frakt över 200€)
DHL Express: 35 €
Danmark4,50 €Parcel connect: 15€
Postnord: 17,50 € (fri frakt över 200€)
DHL Express: 35 €
Österrike, Belgien, Nederländerna, Polen, Tjeckien4,50€Parcel connect: 15,50€
DHL Express: 35 €
Bulgarien, Ungern, Luxemburg, Portugal, Spanien, Slovakien, Slovenien4,50€Parcel connect: 18€, DHL Express: 41 €
Norge4,50€Postnord: ~21€ (17€ vat.0%)
Schweiz, 6-10 dagar via Stockholm4,50€Asendia : 26,65€
Kroatien, Rumänien, Irland, Italien, Grekland, Frankrike, UK (Brexit)4,50€GLS: 25€, DHL Express: 41 €
Andra europeiska länder4,50€Packet: 30€
Andra länder Fråga för att få information om leverans till ditt land10€40€

Hämtningar från Pirkkala (Finland) är alltid gratis.

Leveranstiden beräknas från den tidpunkt sändningen överlämnas för transport. Beställningar packas och skickas tre gånger i veckan, på måndagar, onsdagar och fredagar. Under sommaren packas och skickas beställningar på måndagar och torsdagar.

Paketen får alltid ett spårningsnummer.

Om produkten går förlorad eller skadas under leveransen ska den rapporteras till Tapegarden helst omedelbart men senast inom 14 dagar. Paket som skadas under leveransen måste omedelbart rapporteras till leveransföretaget.

Returer, återbetalningar och annulering

På beställningar gäller 14 dagars ångerrätt, räknat från dagen för mottagandet av produkterna. Produkten måste returneras inom 14 dagar efter att köpet har ångrats. Produkten måste vara oöppnad och i originalförpackningen. För att annullera beställningen meddelar kunden Tapegarden detta via e-post: contact[@]tapegarden.com

Notera! Individuellt för dig tillverkade produkter kan tyvärr inte bytas eller returneras.

Om beställningen inte har annullerats och produkterna returneras till Tapegarden debiterar vi kunden för kostnaderna för att skicka och returnera dem (2x priset på vald leveransmetod). Det är kundens ansvar att ange ett giltigt telefonnummer och en giltig (och aktiv) e-postadress när kunden tar emot en beställning, samt att hämta ut produkterna efter ankomstmeddelandet.

Om du avbryter och returnerar hela beställningen återbetalar vi det pris du betalat för beställningen (enligt lägsta porto). Om du bara returnerar några av produkterna återbetalar vi endast inköpspriset för dessa produkter. Vi betalar inte skillnaden mellan det billigaste alternativet och någon dyrare fraktmetod du väljer (till exempel ett expressbrev eller paket). Betalningen återbetalas med den betalningsmetod som använts av kunden, och sker efter att produkterna har anlänt till Tapegarden och har inspekterats för återförsäljning.

Fraktkostnader för returer och beställningar som inte hämtats ut

Kunden är ansvarig för returkostnaden. Vi hjälper gärna till med returfrågor och samarbetar med kunden för att hitta det bästa (och billigaste) sättet att returnera produkter. Kontakta oss alltid innan du returnerar produkter.

För inte-uthämtade beställningar (Post-, Matkahuolto- och DB Schenker-paket som kunden inte hämtat vid upphämtningspunkten och som återsänts till Tapegarden) debiterar vi kunden 2x leveransmetodpriset (eftersom vi också måste betala returkostnaderna till transportföretaget). Detta belopp dras av från summan som ska återbetalas. Underlåtenhet att hämta en beställning är inte en annullering av beställningen.

Tapegarden ansvarar för returkostnaden vid felaktig leverans eller skadad produkt. Kontakta oss så ger vi dig instruktioner om returen.

Tvistlösning mellan säljare och köpare

Skicka ett e-postmeddelande till oss vid ett klagomål: contact[@]tapegarden.com

Våra kunder har varit mycket nöjda med vår tjänst (se vår Facebook-sida eller sök på Google). Vi är säkra på att vi tillsammans med våra kunder kan hitta en lösning för alla eventuella oenigheter som uppstår. Om tvisten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten vända sig till konsumenttviststyrelsen om ärendet (www.kuluttajariita.fi).

Kontakta oss

Tapegarden
Keisarinviitta 24 B1
33960 Pirkkala, Finland
Tel: +358 452 352722
e-post: kontakta [@] tapegarden.com